Wim Vos over Europarcs verkoop

Om u beter van dienst te zijn maakt Europarcs gebruik van cookies. X Verberg deze melding

Wim Vos over Europarcs verkoop

Europarcs verkoop

Het onderscheid van Europarcs Verkoop zit hem in de karakterschets familiebedrijf

 

EuroParcs verkoop staat voor rendement op de lange termijn

Wim Vos: ,,Wij bieden meer dan alleen een goede eerste indruk. Onze recreatieobjecten staan niet alleen voor een originele architectuur, maar ook een fraaie afwerking van binnen en buiten en een luxueuze aankleding.” Het zijn woorden die met een krachtige blik in de ogen worden uitgesproken. Wim Vos jr van Europarcs en zijn broer Wouter Vos vormen het kloppend hart van de directie van EuroParcs Verkoop. ,,Naast kansen bieden wij investeerders een goed rendement nu en op de lange termijn.” In dat laatste woord, daarin schuilt hét verschil: klanten doen zaken met een familiebedrijf en geen conglomeraat waar aandeelhouders zonder binding met het bedrijf ook een deel van de koek willen en het liefst zoveel en zo snel mogelijk.

Wim Vos senior staat aan de basis van EuroParcs Verkoop. Hij zag (top)sport als het aangewezen pad om topondernemer te worden. Hij voetbalde vierde klasse KNVB en was op goed niveau actief in de paardensport (springcircuit) en gaf daarmee het juiste voorbeeld aan zijn beide zoons. ,,Wij hebben beide op topniveau geacteerd in de springsport”, vertellen de broers. ,,Allebei hebben we jarenlang deel uitgemaakt van het jeugdteam dat Nederland vertegenwoordigde op internationale kampioenschappen. Verliezen komt simpelweg niet in ons vocabulaire voor. Maar de topsport heeft ons meer geleerd. Verantwoordelijkheidsgevoel bijvoorbeeld richting jezelf, maar ook de mensen om je heen die jouw succes mogelijk maken. En natuurlijk discipline, ook een noodzakelijke eigenschap om als ondernemer te slagen.  Wij Vossen zijn mede door ons topsportverleden zowel eigenzinnig als perfectionistisch en dat zijn nu net twee eigenschappen die potentiёle investeerders in recreatieobjecten van EuroParcs Verkoop aanspreken. Zij voelen al in het eerste gesprek aan dat wij bereid zijn te strijden om hun vermogen meer waard te laten worden.”
 

Familiebedrijf EuroParcs

EuroParcs Verkoop staat voor de strijd, noem het een competitie-element naar buiten toe, maar van binnen en naar de klanten toe staat juist het familiaire bovenaan. ,,Als familiebedrijf is betrokkenheid een tweede natuur. Om een voorbeeld te geven: Maatschappelijk verantwoord ondernemen hebben wij hoog in het vaandel staan. Zo hebben wij een eigen EuroParcs Charity Foundation die kinderen met kanker en hun gezinsleden een gratis vakantie aanbiedt op onze parken. Daarnaast gaan we dit jaar een zogeheten KanjerKasteel, een vakantiewoning van en voor de belangenvereniging VOKK (Vereniging, Ouders, Kinderen en Kanker, red.), bouwen die geheel is ingericht aan de eisen en wensen van de getroffen gezinnen.  
Voor onze klanten houdt betrokkenheid onder meer korte communicatielijnen in. En wat betreft ons personeel: Veel werknemers zijn al vele jaren voor ons werkzaam. De andere kant van de medaille is dat wij ook betrokkenheid van hen vragen. EuroParcs Verkoop heeft geen negen tot vijf mentaliteit en houdt geen urenrooster bij. Daarnaast verwelkomen wij graag mensen met persoonlijkheid en kennis van zaken. Fouten maken kan, als je er maar alles aan gedaan hebt die fout te voorkomen. Wij willen namelijk mooier, groter en beter worden en dat kan alleen met de juiste mensen. Dat geldt niet alleen voor het personeel, maar ook voor de relaties waar wij mee samenwerken. Ook in dat opzicht zijn wij perfectionisten.  Dat houdt in: Wij bieden hen een vertrouwde basis van veel werk, maar wij verwachten daarvoor ook standaard topkwaliteit terug.  Om welke bedrijven dat gaat? Denk aan Monarch Recreatie, Exclusief Recreatie, chaletbouwer Arcado, hoveniersbedrijf Hooijer en zo zijn er nog enkele bedrijven die een goede boterham aan ons verdienen, maar dat vertrouwen zelf verdiend hebben.”

 

Wim Vos jr. Europarcs

Het oog voor detail hebben de zoons geёrfd van hun vader die inmiddels een stap terug heeft gedaan omdat hij het bedrijf nu al enkele jaren met een stabiele hand ziet worden gerund door zijn zoons. ,,Wim Vos junior heeft de charme van een topondernemer, is ook behept met een goed verantwoordelijkheidsgevoel en juiste discipline en beschikt daarnaast simpelweg over een goed stel hersens. WimVos heeft verder temperament wat een grote tegenstelling is met mijn jongste zoon Wouter Vos die veel rustiger is, maar tegelijkertijd er niet schroomt niet om tijdens de directievergaderingen zijn eigen mening te verwoorden.” De kracht van de directie schuilt er kortweg in dat de broers door hun verschil in karakter elkaar aanvullen en een supereenheid vormen. Het is dit persoonlijke karakter dat van EuroParcs zo’n betrokken onderneming maakt. Een onderneming waarvan de service door veel klanten hogelijk wordt gewaardeerd. Hoewel de onderneming de laatste jaren flink is gegroeid, gaan de directieleden nog steeds elke week alle parken af.
Het resultaat van de visie, service en uitvoering van EuroParcs Verkoop is dat het bedrijf in de afgelopen jaren mooier, groter en beter is geworden. Wij praten over een financieel zeer solide onderneming die gestaag blijft groeien en waar een steeds krachtiger glans van afstraalt. Het aantal vakantieparken is inmiddels uitgebreid naar zes, te weten Villapark De Rijp in het Noord-Hollandse Oost-Graftdijk, Recreatie- & Watersportcentrum De Biesbosch bij Dordrecht, Bospark Reestervallei in IJhorst op de grens van Overijssel en Drenthe, Landgoed Ruighenrode in het Gelderse Lochem, Landgoed Hommelheide in Susteren in Midden-Limburg en Landgoed Brunssheim in het Zuid-Limburgse Brunssum. Hun overeenkomst: ze zijn stuk voor stuk gelegen op A-locaties aan het water, aan het bos of in de heuvels, maar tegelijkertijd zijn de stedelijke voorzieningen nooit ver weg.

Mooi, mooier, mooist
,,Bospark Reestervallei is de meest recente aanwinst waar je via EuroParcs Verkoop nu nog de mooiste kavels kunt bemachtigen tegen scherpe prijzen”, aldus Wouter en Wim Vos.  ,,Ook Villapark De Rijp is nog volop in ontwikkeling.  Prachtige vakantievilla’s in authentieke Zaanse en Waterlandse stijl. Stuk voor stuk uniek in Nederland en alleen vergelijkbaar met de wereldberoemde Zaanse Schans. Je begrijpt dat deze recreatieobjecten geliefd zijn bij vakantievierders en dus rendement opleveren. Landgoed Ruighenrode, Landgoed Brunssheim en Landgoed Hommelheide zijn bestaande parken, maar ook die bruisen door de vernieuwingsslag die wij aan het doorvoeren zijn. Op Landgoed Ruighenrode zijn ook stenen woningen gebouwd die passen in architectuur van de streek. Datzelfde geldt voor Landgoed Hommelheide waar wij prachtige vakwerkwoningen hebben neergezet, helemaal in oud-Limburgse stijl. Verder doet Landgoed Brunssheim het al helemaal qua locatie: op de top van een heuvel, grenzend aan de Brunssummerheide. Wij hebben nu aan de zuidkant grenzend aan het bos en het natuurbad De Zeekoelen prachtige recreatieobjecten neergezet die qua looks naadloos passen in de bosrijke omgeving. En dat is nog niet alles: Naast luxe en comfort heb je in deze recreatieobjecten van EuroParcs Verkoop ook vooral de ruimte: Ze beschikken over een grote begane grond en een grote eerste etage en zijn dus geschikt voor grote groepen mensen wat weer goed is voor het rendement van investeerders.”

Faciliteiten en voorzieningen
De vakantieparken van EuroParcs Verkoop  bieden echter meer dan alleen het fraaie uiterlijk van de recreatieobjecten. Ze zijn ook meer dan volwaardig als het gaat om faciliteiten en voorzieningen. ,,Ook daar hebben wij de afgelopen jaren fors in geïnvesteerd, zodat wij op alle parken voldoende ontspanning en entertainment kunnen aanbieden. In 2013 zijn op Villapark De Rijp, Recreatie- & Watersportcentrum de Biesbosch en Landgoed Brunssheim gloednieuwe hoofdgebouwen opgeleverd, met hoogwaardige horeca, entertainment voor de kinderen en in het geval van ‘Dordrecht’ en ‘de Rijp’ ook een binnenzwembad, sauna, wellnessfaciliteiten, een supermarkt en wat al niet meer. Daarnaast hebben wij tijdens de schoolvakanties op al onze parken recreatieteams rondlopen om de kinderen te vermaken. En wij zijn alweer bezig met de volgende stap om onze voorzieningen nog meer te optimaliseren. Op Landgoed Hommelheide hebben wij een heus dorpsplein gecreeёrd met een restaurant, maar ook een snackbar, ijssalon en een zogeheten Taste & More Family Take Away Restaurant & Shop. Hier kun je een hamburger of een Vlaamse friet bestellen en dat vervolgens buiten aan één van de picknicktafels nuttigen.”

En daar blijft het niet bij, betogen Wim en Wouter Vos. ,,Wij investeren ieder jaar weer in bestaande parken om de faciliteiten en voorzieningen verder te verbeteren dan wel iets nieuws toe te voegen aan het aanbod.”

Kortom, EuroParcs Verkoop blijft zich ontwikkelen, in een steeds sneller tempo. Wim en Wouter Vos: ,,De maatschappij van nu is er één van verandering en daarin moet je mee. Zeker anno 2015 is stilstand achteruitgang. Wij kijken daarom nog scherper naar investeringsmogelijkheden, vooral in Nederland en voorzichtig ook daarbuiten. Wij willen namelijk uitbreiding naar tien toplocaties in Nederland en verkennen daarnaast de buitenlandse markt zodat wij onze verhuurders nog meer diversiteit kunnen bieden in landschappelijke omgeving en stedelijke cultuur en tradities. Het liefst hebben wij binnen de landsgrenzen een vakantiepark in alle windstreken zodat wij potentiёle verhuurders een vakantie kunnen aanbieden in Noord-, West-, Zuid- of Oost-Nederland. Met een dergelijk aanbod kun je meer gasten aan je binden wat uiteraard goed is voor het rendement van investeerders in de recreatieobjecten van EuroParcs Verkoop. Kortom, wij willen groeien maar tegelijkertijd niets inleveren van ons huidige hoge serviceniveau en de korte communicatielijnen met onze recepties, accountmanagers en onszelf als directie. Of anders geformuleerd: Wij willen groeien en ons familiaire karakter behouden. Dat zit in ons hart.”

Er volgt een kleine adempauze waarna Wim Vos junior stelt met een lach: Zo voeden wij de volgende generatie Vosjes op en ik kan vertellen dat die er inmiddels is!” Om daar op serieuze toon aan toe te voegen: ,,Maar die familiaire benadering, die zit ook bij ons ingebed richting klanten. Wij weten wie ons bedrijf laat groeien en koesteren dan ook deze relaties.  Het is alleen nogmaals zaak dat wel voor de toekomst vast te houden. Dat is de uitdaging waar wij voor staan!”

 

 

 

 

Bel mij terug

Wilt u gebeld worden door een van onze adviseurs?

Bel mij terug
Vraag een brochure aan

Wilt u meer informatie ontvangen over onze parken?

Aanvragen